صعود به قله تاسک

به نام خدا

گزارش صعود به قله تاسک

قله تاسک با ارتفاع ۳۰۶۰ متر از سطح دریا در فاصله ۵۵ کیلومتری شهر شیراز قرار دارد. مسیر حرکت از کازرون به ترتیب روستای چهل چشمه، روستای زنگنه، روستای قلعه و در آخر مراد آباد می باشد. مسافت جاده اصلی تا روستای مرادآباد ۲۵ کیلومتر و در موقعیت جغرافیایی ۲۹ درجه و ۵۱.۲۶۵ دقیقه شمالی و ۵۱ درجه و ۴۹.۲۹۰ دقیقه شرقی قرار دارد. در ضمن جاده فرعی به طرف روستای چهل چشمه، آسفالت و از روستای قلعه تا مرادآباد خاکی می باشد.

کوه تاسک به صورت شرقی_غربی واقع شده که بسیار بادگیر و مسیر صعود قله یال اصلی می باشد؛ که در این مسیر چشمه‌ای وجود ندارد. پوشش گیاهی اندک آن آدمی را به یاد دماوند می اندازد.

لازم به ذکر است که در اکثر مسیر این قله موبایل آنتن می دهد.

برنامه صعود ما به قله تاسک در روز جمعه 17/12/97 انجام گردید. برای این برنامه در ساعت ۳:۳۰ صبح با یک دستگاه مینی‌بوس شروع به جمع کردن همنوردان کردیم و بچه ها تک به تک با شور و اشتیاق فراوان سوار شدند و در ساعت ۴:۱۵ از کازرون خارج شدیم و رأس ساعت ۶:۳۰ به روستای مرآد آباد رسیدیم.

پس از پیاده شدن، در ساعت ۶:۴۵ شروع به صعود کردیم؛ شیب ملایمی پیش روی ما بود و در ساعت ۹:۱۵ برای صرف صبحانه توقف کردیم و بعد از ۲۰ دقیقه دوباره شروع به حرکت کردیم. برای رسیدن به قله اصلی باید از هفت قله فرعی عبور می‌کردیم.

در ساعت ۱۱ به قله رسیدیم و پس از گرفتن چند عکس یادگاری در حالی که باد شدید و سردی می‌وزید ساعت ۱۱:۳۰ مسیر بازگشت را شروع کردیم. رأس ساعت ۱۵:۴۵ پس از تقریبا ۴ساعت و نیم پیمایش که مسیر تماما دارای شیب بود به پایین رسیدیم و همگی در کنار هم نهار را صرف کردیم.

ساعت ۱۶:۳۰ مسیر برگشت به سمت کازرون با مینی بوس شروع شد،در مسیر بازگشت با وجود خستگی، با بچه ها از خاطراتی که در دلِ كوه رقم زدیم صحبت می کردیم. و سرانجام با رسیدن به کازرون در ساعت ۶:۱۰ یک سفر بسیار عالی دیگر در کمال صحت و سلامتی همه همنوردانِ خوبِ بهار پایان یافت.

سرپرست برنامه: مهرداد بحرانی

راهنما: علی مردانی

عقبدار: ابراهیم بادپا

عکاس: سلما عینی

گزارشگر: نوشین راوش

اسامی همنوردان: علی مردانی، نگین حسامی، لیلا محبی، ساسان مردانی، ابراهیم بادپا، سلما عینی، نوشین راوش، مهرداد بحرانی

روستای مراد آباد

مسیر صعود

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...