پیمایش تنگ مهریان(مریون) و تنگ کبوتری

به نام خدا

گزارش پیمایش تنگ مهریان(مریون) و تنگ کبوتری

در تاریخ 29 تیرماه 97، با دو دستگاه مینی‌بوس و در ساعت 4:30 از کازرون بسمت یاسوج حرکت کردیم. تنگ مهریان در کیلومتر 5 جاده یاسوج-اقلید و در مختصات جغرافیایی 30.70815 درجه شمالی، 51.617021 درجه شرقی قرار دارد. تنوع درختانی نظیر سپیدار، بلوط، افرا، چنار، کاج، انگور وحشی و بنه، از ویژگی‌های این منطقه‌ است. ساعت7:30 بود که وارد شهر یاسوج شدیم و بسمت سه‌راه سی‌سخت ادامه مسیر دادیم بعد از رسیدن به سه‌راه، مسیر دست راست، جاده‌ی یاسوج-اقلید قرار دارد که از طریق آن جاده و بعد از طی مسافتی حدودا 5 کیلومتری به ابتدای تنگ مهریان می‌رسیم. در طی مسیر از امام‌زاده‌ای بنام امام‌زاده شاه حسن(ع) گذر کردیم که پذیرای زائرین بود.

مسیر رسیدن به ابتدای تنگ مهریان از ورودی شهر یاسوج(برای مشاهده مسیر بر وی گوگل مپ کلیلک کنید)

در ساعت 8 به ابتدای تنگ مهریان رسیدیم. گردشگران زیادی به این منطقه آماده بودند و تقریبا شلوغ بود. به دستور خانم نگین حسامی سرپرست برنامه، حرکت خود را با راهنمایی احمدرضا رضازاده، دیده‌بانی لیلا محبی، عقبداری حسین راست‌روشن و عکاسی لیلا جلیل پور، آغاز کردیم.

در ابتدای مسیر تعدادی از گردشگران در کنار رودخانه نشسته بودند یا چادر برپا کرده بودند. کمی جلوتر در آنطرف رودخانه و در امتداد آن، از یک مسیر پاکوب به راه خود ادامه دادیم. در ساعت 9 به یک مکان نسبتا وسیع رسیدیم و برای صرف صبحانه توقف کردیم.

در ساعت 9:30 و بعد از صرف صبحانه به مسیر خود ادامه دادیم تا به مکانی زیبا و با صخرهای بلند و صدای شرشر آب که نوید رسیدن به محلی مهیج و دیدنی را می‌داد، رسیدیم. بعد از گذر از  عرض رودخانه در کنار آبشاری کوچک و زیبا، از یک پلکان چوبی که آنجا تعبیه شده بود بالا رفتیم و از طریق شکافی که زیر تخت سنگی بزرگ ایجاد شده بود، به بالای آن رسیدیم. در اینجا می توان گفت وارد تنگ کبوتری شدیم که بسیار دیدنی و مهیج بود و برای ادامه‌ی مسیر راهی جز آب نوردی نبود. البته عمق آب زیاد نبود و در بعضی مکانها به زحمت تا زانو می‌‌رسید. بدلیل اینکه برای برگشت از همین مسیر باید برمی‌گشتیم و با توجه به محدودیت زمان، تا آخر تنگه نرفتیم و با دستور سرپرست برنامه در ساعت 12 شروع به برگشت کردیم تا در مکانی مناسب به صرف نهار بپردازیم. ساعت 14 بود که مکان مناسب زیر سایه درختان را پیدا کردیم و در آنجا نهار خوردیم و بعد از کمی استراحت در ساعت 15:45 دقیقه بطرف مینی بوس حرکت کردیم و ساعت 16:45 دقیقه به آنجا رسیدیم و بطرف کازرون برگشتیم.

راهنما و سرقدم: احمدرضا رضازاده

سرپرست: نگین حسامی

کمک سرپرستان: مهرداد بحرانی، شایان امیرعضدی

عقبدار: حسین راست‌روشن

دیده‌بان: لیلا محبی

عکاس: لیلا جلیل‌پور

گزارشگر: مهرداد بحرانی

اسامی شرکت کنندگان: محمد بشارتی، لاله جوکاران، سینا بشارتی، مینا بشارتی، سمیه بشارتی، نگین حسامی، راحله نظریه، مرتضی برین، لیلا جلیل پور، حمید رجائی، سلما عینی، لیلا محبی، سهند جمشیدی، سینا جمشیدی، مهرداد بحرانی، شایان امیرعضدی، حسین راست‌روشن، احمدرضا رضازاده، زهرا بادپا، ساسان مردانی، پگاه قربانی، پریسا قربانی، ابوالفضل صادقی، لیلا ورع

اسامی مهمانان: مینا ایزدی، فرناز مهرزادی، مهرداد ممنوعی، فاطمه زارع، علی زارع، نرگس جمالی، حمیده کاظمی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...