برنامه آبشار بِهمکان علیشاهی

به نام خدا

گزارش برنامه آبشار بِهمکان علیشاهی

در تاریخ پانزدهم تیرماه 97 گروه کوهنوردی بهار خود را برای یک برنامه یکروزه آماده کردند. به همین منظور در ساعت 4:15 با دو دستگاه مینی‌بوس از کازرون بطرف نورآباد و روستای علیشاهی حرکت کردیم.

روستای علیشاهی در مختصات جغرافیایی 30.27 درجه شمالی، 51.65 درجه شرقی و در حدود 50 کیلومتری شمال شرق شهرستان نورآباد ممسنی قرار گرفته است. این روستا دارای 70 خانه وار می باشند که از دو طایفه محمدی و هوشمندی(غوری) تشکیل شده‌اند. و دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری ازجمله تنگ بِهمکان، تنگ سراب و آبشار بهمکان است که علاقه‌مندان زیادی از گوشه وکنار استان، تعطیلات را دراین مکانها می‌گذرانند. روستای علیشاهی دارای آب و هوای معتدل است و شغل اکثر آنها کشاورزی و محصولات آنها برنج، گندم، جو، عدس و باغهای آنها عمدتا انار و انگور می‌باشد. تنگ بهمکان به خاطر داشتن درختان پرپشت چنار و رودخانه‌ای که از زیر آبشار جاری و از دل این منطقه عبور می‌کند در زمره خنک‌ترین نقاط شهرستان نورآباد قرار گرفته است.

در ساعت 5:40 به شهر نورآباد رسیدیم و بعد از عبور از میدان ورودی شهر، مسیرمان را از طریق جاده‌ی نورآباد- مصیری ادامه دادیم؛ طی مسافت کمی بعد از پل فهلیان، وارد اولین جاده فرعی در سمت راست شدیم. جاده دارای پیچ و خم‌های زیاد و کوهستانی است. بعد از طی کردن حدودا 30 کیلومتر از مسیر، به روستای مهرنجان رسیدیم. بعد از رسیدن به روستا، در سمت چپ جاده، تابلوی کوچکی قرار داشت که مسیر روستای جایجون و خرم‌گاه را نشان می‌داد و مسیرمان را از این جاده ادامه دادیم تا اینکه در ساعت 7:45 به ابتدای جاده‌ی روستای علیشاهی رسیدم. در کنار جاده تابلویی با این عنوان وجود داشت: "به منطقه توریستی گردشگری آبشار بهمکان علیشاهی خوش آمدید."

مسیر روستای علیشاهی از ورودی شهر نورآباد ممسنی(برای بزرگ نمایی و جزئیات بیشتر کلیک کنید)

بعد از ورود به روستا، از مینی بوس پیاده شدیم و بطرف کوهپایه حرکت کردیم. ابتدای مسیر شیب تندی داشت که به آرامی از آن بالا رفتیم. مسیر کاملا مشخص و دارای پاکوب بود.(تِرک مسیر در پایین صفحه برای دانلود موجود می‌باشد.)

در ساعت 10:33 به  دره‌ای سرسبز و زیبا رسیدیم که زیر درختان آن رودخانه‌ای با صدای دلنشین شرشر آب، از میان آن می‌گذشت. تصمیم بر این شد که در همین مکان صبحانه را صرف کنیم  و بعد از آن به طرف آبشار اصلی حرکت کنیم.

بعد از صرف صبحانه و گرفتن چندین عکسهای یادگاری در کنار رودخانه و آبشارهای زیبایی که آنجا بود، وسایل و کوله‌ها را جمع آوری و بطرف آبشار اصلی حرکت کردیم؛ مکان مورد نظر حدود 10 تا 15 دقیقه از نظر زمانی با محلی که در آنجا بودیم فاصله داشت و در ابتدا هم باید از یک شیب نسبتا تند بالا می رفتیم. ساعت 12:30 دقیقه بود که به آنجا رسیدم و قرار شد در همین جا برای صرف نهار توقف داشته باشیم.

مناظر بکر و زیبایی در اطرافمان بود و هوای خنک و دلنشین در سایه سار درختان چنار و گردو، لذت دو چندان را برای همه ما به ارمغان می آورد.

بعد از صرف نهار و کمی استراحت، برای آب تنی بطرف آبشار رفتیم؛ هرچند آب خیلی سردی داشت ولی به آبتنی در چنین جایی میارزید.

در ساعت 17 با اعلام سرپرست برنامه، همگی وسایل و کوله‌های خود را جمع کردند و بعد از گرفتن عکس دسته جمعی، برگشت خود را به طرف روستا آغاز کردیم. ساعت 19:15 بود که به روستا رسیدیم ولی متاسفانه یکی از مینی بوس‌ها دچار مشکل شده بود و راننده در حال تعمیر کردن آن بود. حدود یک ساعتی معطل شدیم تا بالاخره مینی بوس آماده حرکت شد و بطرف کازرون برگشتیم.

راهنما: محمد بشارتی

سرپرست: مهرداد بحرانی

کمک سرپرستان: شایان امیرعضدی، زهرا بادپا

عکاس: لیلا جلیل‌پور

عقبدار: سعید دهقان

گزارشگر: مهرداد بحرانی

اسامی همنوردان: لیلا محبی، پگاه قربانی، پریسا قربانی، ابوالفضل صادق‌زاده، ساسان مردانی، سینا جمشیدی، سهند جمشیدی، مهرداد بحرانی، احمدرضا رضازاده، زهرا بادپا، ابراهیم بادپا، علی ماهیانه، زهرا بشارتی، سمیه بشارتی، محمد بشارتی، آرزو دهقانی، سلما عینی، سعید دهقان، لیلا جلیل‌پور، حمید رجائی، مینا بشارتی، لاله جوکاران، امیرحسین سیاح‌پور

همنوردان مهمان: فرناز مهرزادی، وحید رضایی، محبوبه یزدان‌پناه

ترک مسیر آبشار(دانلود)

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...