برنامه آبشار پای‌تُف

به نام خدا

با سلام به تمام دوستانی که این  گزارش را می‌خوانند

عنوان برنامه: طبیعت گردی و تفریحی

مکان  برنامه: آبشار پای‌تف در نزدیکی روستای کوپُن از توابع شهرستان رستم استان فارس

تاریخ  برنامه: 97/03/18

شرح گزارش:

بعد از اعلام برنامه و اعلام امادگی نفرات قرار شد سرویس از ساعت ۳:۳۰ شروع به سوارکردن نفرات کند. زمان سوارشدن من ۳:۴۷ بود که من و برادرم را سوار کرد و بعد از آن دو تا از بچه‌ها را درخیابان حضرتی سوار کردیم که اخرین  نفرات بودند. سپس بسمت میدان امام حسین حرکت کردیم و منتظر ماندیم تا سرویس دوم بیاید؛ حدود  ۴:۱۵ از میدان امام حسین حرکت کردیم ۴:۴۱ پلیس راه قائمیه ایستادیم و بعد از آن بسمت نورآباد حرکت کردیم و ۵:۰۸ پلیس‌راه نورآباد  بودیم. بعد از نورآباد در ساعت ۵:۳۰ به شهرستان رستم رسیدیم ۶:۰۶ بود که به روستای کوپن رسیدیم( موقعیت جغرافیایی این روستا 30 درجه و 19.928 دقیقه شمالی، 51 درجه و 17.175 دقیقه شرقی می‌باشد.) تقربیا هوا روشن شده بود و می‌توانستم مناظر زیبای کنارجاده رو تماشا کنم شالیزارها با عطر برنج و زمین‌های کشاورزی که بیشتر در آنها هندوانه کشت شده بود و همچنین رودخانه کم عمقی با نیزارها سبز بسیار زیبا بودند. بعد از روستای کوپن از روستاهای اکبری، حسین آباد، کنارم و سالاری گذشتیم تا به جای رسیدیم که دیگر امکان  حرکت مینی‌بوس نبود بنابراین درساعت ۷:۱۴ از اتوبوس پیاده شدیم تا مسیر رسیدن به آبشار را پیاده طی کنیم، مسیرخاکی باشیب زیاد و اطراف مسیر پوشیده از درختان بلوط و کوه‌های زیبا بود. ساعت ۸:۰۰ به پای ابشار رسیدیم، برای اینکه قسمت اصلی و سرچشمه آبشار را ببینیم بایداز کوه کنار آبشار بالا می‌رفتیم تعدادی از بچه ها به همراه سرپرست برنامه در پایین آبشار ماندند و من به همراه بقیه بچه‌ها پشت سر راهنما به راه افتادیم و بعد از یک کوهپیمایی سبک به آبشار بسیا ر زیبا رسیدیم اطراف آبشار پوشیده از گیاهان پونه، پرسیا و شان و مورد بود. پر از آرامش و زیبایی. بعد از دیدن آبشار و گرفتن عکسهای یادگاری، شروع به پایین آمدن کردیم و ساعت ۱۰:۱۵ پایین آبشار رسیدیم با بچه‌ها  صبحانه خوردیم،۱۱:۱۶راه افتادیم۱۱:۴۶سوار مینی‌بوس شدیم هوا بسیارگرم بود تصمیم سرپرست برنامه این شد که برای نهار به منطقه خنک کنار رودخانه برویم ساعت ۱۳:۰۵ به یک رودخانه رسیدیم پیاده شدیم و حدود نیم ساعت اونجا بودیم و باز تصمیم بر این شد که به منطقه گوجستون(بوجستون)برویم دوباره سوار مینی‌بوس شدیم بعداز عبور از جاده پر پیچ خم به روستای پهون و به منطقه گوجستون رسیدیم ساعت حدود ۱۴:۰۰بود. منطقه دره زیبایی بود با درختان چنار و گردو سر به سر و رودخانه‌ی خروشان با آب فراوان. بعد از عبور از رودخانه زیر سایه درختان نشستیم نهار خوردیم و دوستان در رودخانه به شنا پرداختند. ساعت ۱۸:۲۷ آماده برگشت شدیم ساعت 20:15 به 5 کیلومتری نورآباد رسیدیم، بعد از۲۰ دقیقه استراحت راه افتادیم و درساعت 21:38به کازرون رسیدیم. سفربسیار خوبی بود من دیدن این منطقه رو به دوستان طبیعت‌گرد توصیه می‌کنم.

خداوندا سپاس بخاطر این همه زیبایی...

راهنما: جاوید زارع

سرپرست: امیرحسین توکلی

کمک سرپرست: نگین حسامی، شایان امیرعضدی

عکاس: لیلا جلیل‌پور

گزارشگر: زهرا بادپا

اسامی همنوردان: شایان امیرعضدی، امیرحسین توکلی، سعید خداپرست، لیلا جلیل پور، علی ماهیانه، زهرا بشارتی، زهرا بادپا، ابراهیم بادپا، علی مردانی، ساسان مردانی، سهند جمشیدی، لیلا محبی، آرزو دهقانی، سلما عینی، رضا تقدسی، نگین حسامی، عظیم سیاح‌پور، سمیه بشارتی، آمنه بشارتی، لیلا جلیل‌پور، حمید رجائی، جاوید زارع

همنوردان مهمان: مینا رحمانی، مهرداد ممنوعی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...