صعود به ارتفاعات روستای کلانی (منطقه گَهُر)

به نام خدا

در تاریخ 21 اردیبهشت ماه 97 با یک دستگاه مینی‌بوس و در ساعت 5:30 از کازرون بطرف روستای کلانی حرکت کردیم. روستای کلانی در 34 کیلومتری شمال شرقی شهرستان کازرون واقع در مختصات جغرافیایی 29 درجه و 35.352 دقیقه شمالی، 51 درجه 52.233 دقیقه شرقی می‌باشد. این دهستان در دشت برم واقع شده است و از توابع بخش کوهمره می‌باشد.

در ساعت 6 به روستای کلانی رسیدیم و بعد از پیاده شدن از مینی بوس، صعودمان رو شروع کردیم. محل شروع صعود و نحوه رسیدن به آن در تصویر زیر مشخص شده است.

(برای بزرگنمایی، بر روی تصویر راست کلیک کرده و گزینه اول را انتخاب کنید)

کل مسیر پیمایش شده(برای بزرگنمایی، بر روی تصویر راست کلیک کرده و گزینه اول را انتخاب کنید)

در همان اوایل مسیر به یک منبع آب رسیدیم و از کنار منبع از طریق مسیر پاکوبی که قرار داشت به حرکت ادامه دادیم تمام مسیر مشخص و دارای پاکوب بود. در طول مسیر توقفهایی کوتاه برای خوردن آب و تنقلات داشتیم. در ساعت 9:30 به قله و دشت وسیع و سرسبز رسیدیم هوا با وجود آفتابی بودن خنک بود. در همین جا مشغول صرف صبحانه شدیم و چیز جالبی که نظر ما رو جلب کرد وجود کومه‌های زیبا و دنج در این دشت بود که استراحت و یک شب مانی در این کومه‌ها را برای هرکسی طلب می‌کرد. وجود کارخانه شیره انگور گیری در این مکان هم در نوع خود جالب بود که بصورت ماهرانه ای از تراشیدن سنگهای بزرگ ایجاد کرده بودند.

بعد از صرف صبحانه در ساعت 10:30 به بطرف پایین حرکت کردیم و ساعت 12:30 به روستا رسیدیم؛ مینی‌بوس هم از قبل رسیده بود و بدین ترتیب به کازرون برگشتیم.

راهنما: علی مردانی

گزارشگر:مهرداد بحرانی

عکاس: نگین حسامی

اسامی همنوردان: زهرا بادپا، سمیه بشارتی، نگین حسامی، ابراهیم بادپا، علی مردانی، ساسان مردانی، رضا سلیمانی، سعید خداپرست، قائم مهرتاش، شایان امیرعضدی، سهند جمشیدی، مهرداد بحرانی، احمد مشایخی

ترک مسیر ارتفاعات منطقه گَهُر (دانلود)

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...