برنامه صعود به ارتفاعات قلعه سفید نورآباد

به نام خدا

گزارش برنامه صعود به ارتفاعات قلعه سفید نورآباد

در روز جمعه 18 ام فروردین ماه سال 96،گروه کوهنوردی بهار برنامه یک روزه خود را برای صعود به ارتفاعات قلعه سفید شهرستان ممسنی آغاز کردند، و لذا پس از حضور و جمع شدن افراد تیم در ساعت 4:45از کازرون به سمت نورآباد حرکت کردیم و پس از عبور از نورآباد و همچنین روستای باجگاه در ساعت 6:15 به پای کوه رسیدیم.

این مکان واقع در مختصات جغرافیایی 30درجه و 9.077 دقیقه شمالی و 51 درجه و 36.46دقیقه شرقی می باشد.

قلعه سفید از دژهای مشهور شهرستان ممسنی در استان فارس می باشد و متعلق به دوران قبل از اسلام است. اطراف این قلعه برج ها و دروازه هایی قرار دارد که پیش تر برای دفاع از قلعه مورد استفاده قرار می گرفتند.

سطح بالای کوه هموار و قابل کشت است و جنگل های بسیاری شامل درختان بلوط، انجیر، بادام کوهی،زیتون، انار و انگور در آن قرار دارد.

دسترسی به بالای این کوه تنها از طریق راه های سنگی یا کوره راه هایی که در تخت سنگ ها کنده شده اند امکان پذیر است.

پس از انجام نرمش و آماده سازی در ساعت 6:45 حرکت کردیم.

پس از طی مسیر و لذت بردن از طبیعت بکر و زیبای منطقه و هچنین عبور از تعدادی از دروازه های تاریخی در ساعت 9:30 به چشمه چناری رسیدیم و در همانجا مستقر شدیم، بعد از صرف صبحانه و استراحت، در ساعت 10:30به سمت زندان مربوط به همان دوره که در دل تخته سنگ های کوه ایجاد کرده بودند. حرکت کردیم.

زندان در موقعیت جغرافیایی 30 درجه و 9.360 دقیقه شمالی، 51 درجه و 36.700 دقیقه شرقی واقع شده است.

از ارتفاعات زیبا و هیجان انگیزی که با نم نم باران بهاری همراه شده بود عبور کردیم تا نهایتا در ساعت 12:40به زندان که از یک طرف مشرف به پرتگاهی بود رسیدیم. پس از توقف کوتاهی در آنجا در ساعت 13:50به محل استقرارمان در کنار چشمه چناری برگشتیم.

پس از صرف نهار و استراحت در جمع دوستانه گروه در ساعت 16:20به سمت پای کوه حرکت کردیم، در مسیر بازگشت توقف کوتاهی در دشت زیبای سر راه داشتیم و ساعت 18:45به پای کوه رسیدیم و پس از سوار شدن به مینی بوس ساعت 20 به کازرون و همچنین به پایان یک رو زیبا همراه با همنوردان بهاری رسیدیم.

سرپرست برنامه: امیرحسین توکلی

راهنما: علی اکبر بازیار

عقب دار: احمدرضا رضازاده

عکاس: مجتبی قاسمی زاده

گزارشگر: شمیم پهلوانی

همنوردان حاضر در برنامه: ناهیدرضاییان پور، لیلامحبی، مهرداد بحرانی، نگین حسامی، شایان امیرعضدی، عفت محبی، بهاره دهقانی، مجتبی قاسمی زاده، احمدرضا رضازاده، امیرحسین توکلی، شمیم پهلوانی

همنورد مهمان: علی اکبر بازیار

2 نظر

fatima  ۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۱۳:۲۰:۳۲

سلام. میخواستم بدونم چطوری میشه عضو شد؟

پوریا حقیقی  ۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۱۳:۴۰:۵۳

سلام.. سپااس بابت گذارش کامل برنامه، قصد سفر به این منطقه رو داشتم که از اطلاع شما استفاده کردم. همیشه استوار، پا به کوه و برقرار