برنامه نیم روزه غار شاپور

به نام خدا

گزارش برنامه نیم روزه غار شاپور

در اولین جمعه از  فصل بهار سال 96 در یک صبح دل انگیز بهاری  مزین به عطر شکوفه های نارنج، مورخ 96/01/04 راهی غارشاپور شدیم در ساعت 6:30 به محل مورد نظر رسیده و پس از طی اندک مسیر گرد هم آمدیم و پس از اندکی نرمش و به جان کشیدن هوای دل انگیز بهاری، در ساعت6:40 دقیقه مجددا به مسیر خود ادامه دادیم و پس از طی مسیری نه چندان دشوار در ساعت 9 به غار رسیدیم.

غار شاپور در دو سوم ارتفاع کوه [کوه شاپور] در ارتفاع 800 متری از زمین با مختصات جغرافیایی 29 درجه و 48 دقیقه شمالی، 51 درجه و 37 دقیقه شرقی قرارگرفته و 1280 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. بعد از ورود به غار مساحتی عریض تر از دهانه وجود دارد و هرچه به طرف عمق پیش رویم از عرض غار کم می‌شود. این غار دارای طول تخمینی 736 متر در روی نقشه پلان می‌باشد که پیکره شاپور اول در فاصله‌ی 29/84 متری از دهانه غار واقع شده است.

پس از صرف صبحانه در جمع دوستانه گروه و دیدن کردن از زیبایی های درون غار، سنگ های آهکی، استالاکتیت ها و استالاگمیت هایی که بر اثر برخورد قطره های آب شکل گرفته اند در ساعت 10:45 دقیقه به سمت پایین حرکت کرده و در ساعت 12:15 دقیقه به دامنه کوه رسیدیم و پس از سوار شدن به مینی بوس و رفتن به خانه به کوهنوردی خود در یک روز بسیار زیبای بهاری پایان دادیم.

سرپرست: ناهید رضائیان پور

گزارشگر: بهاره دهقانی

عکاس: غلامرضا جویبار

اسامی همنوردان: ناهید رضائیان پور، نگین حسامی، زهرا بادپا، بهاره دهقانی، شمیم پهلوانی، آوا طیران، غلامرضا جویبار، حسین جویبار، شایان امیرعضدی، مجتبی قاسمی زاده، مهرداد بحرانی

اسامی مهمانان: نازنین حسامی، شن آی امیرعضدی، پگاه حکیم زاده، نیلوفر محمدی، پروین هویدا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...