صعود به قله تاسک

به نام خدا

گزارش صعود به قله تاسک

تاسک واقع در روستای زنگنه بن رود و در 55 کیلومتری شیراز بعد از روستای چهل چشمه می باشد. آب و هوای این روستا سرد معتدل می باشد و باغات سیب فراوان دارد. کوهها و قله های اطراف این روستا: کوه پهن، کوه نار، کوه تاسک و... است. مسیر حرکت: جاده شیراز، روستای چهل چشمه، روستای زنگنه و روستای مرادآباد می باشد.

فاصله زمانی تقاطع جاده اصلی تا روستای مرادآباد 45 دقیقه است و مسافت تقاطع جاده اصلی تا روستا، 26 کیلومتر و در موقعیت جغرافیایی 29 درجه و 49 دقیقه شمالی، 51 درجه و 51 دقیقه شرقی قرار دارد.

قله تاسک بصورتی واقع شده که بسیار بادگیر است و موقعیت جغرافیایی آن 29 درجه و 51.264 دقیقه شمالی و 51 درجه و 49.290 دقیقه شرقی است. همچنین این کوه بصورت غربی، شرقی واقع شده است.

مسیر صعود قله چشمه ای ندارد و پوشش گیاهی بسیار کم و تنک دارد. فصل مناسب صعود این قله بیشتر پاییز و زمستان الخصوص در زمستان بخاطر وجود برف بر روی کوه است.

ارتفاع این کوه 3010 متر ثبت گردیده است ولی نظراتی تا 3220 متر هم وجود دارد.

برای صعود به این قله لباس گرم و مناسب بخاطر وزش شدید باد ضروری است؛ در اکثریت مسیر این قله موبایل آنتن می دهد.

برای این برنامه در ساعت 4:30 صبح روز جمعه 95/12/13، شروع به جمع کردن همنوردها کردیم و در ساعت 5:30 از کازرون خارج شدیم و بسوی روستا حرکت کردیم، در ساعت 7 به روستای مرادآباد رسیدیم و بعد از پیاده شدن از مینی بوس در یک صف منظم بسوی کوه شروع به حرکت کردیم. فاصله روستا تا کوه کم بود و خیلی زود به دامنه رسیدیم و با کمی نرمش، برای صعود به این قله زیبا و برفی به راه افتادیم؛ مسیر هم شیب کمی داشت.

در ساعت 8:10 برای صرف صبحانه توقف داشتیم و در ساعت 8:30 دوباره به راه افتادیم؛ در مسیر از 7 قله زیبا عبور کردیم تا به قله اصلی در ساعت 12:30 ظهر رسیدیم.

بعد از توقف نیم ساعته بر روی قله و با چشم انداز برفی و زیبا، فرود را در ساعت 13 شروع کردیم و در ساعت 17 به پایین کوه رسیدیم.

سرپرست: بیژن قنبری

راهنما: ناهید رضاییان پور

عقبدار: حسین راست روشن

عکاس: مهرداد بحرانی

گزارشگر: لیلا محبی

اسامی همنوردان: ناهید رضاییان پور، لیلا محبی، نگین حسامی، بهاره دهقانی، آوا طیران، مهرداد بحرانی، شایان امیرعضدی، بیژن قنبری، احمدرضا رضازاده، حسین راست روشن

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...