صعود نیم روزه به غار شاهپور

به نام خدواند نیک سرشت

گزارش صعود نیم روزه به غار شاهپور

صبح روز جمعه 95/9/26 پس از سوار شدن از مینى بوس در ساعت 6:30 دقیقه بامداد به محل مورد نظر رسیدیم و پس از طى اندکى مسیر شیب دار گرد هم آمدیم و با روحیه شاد و لبانی خندان تا ساعت 6:36 دقیقه با انجام حرکات کششی، نرمش را آغاز کردیم پس از اتمام، در ساعت 6:40 دقیقه به سمت مقصد مورد نظر راهی کوه و دشت شدیم.

غار شاهپور در انتهای تنگ چوگان و در 4 کیلومتری شهر بیشاپور در شهرستان کازرون؛ و مهمترین پایتخت ساسانیان در ارتفاع 800 متری از سمت زمین قرار دارد.

پس از پیمودن مسیری طولانی، برای اندکی استراحت و گرفتن عکس های زیبا و به یادماندنی از طبیعت کوه، و نور محصور کننده خورشید، در ساعت 7:15 دقیقه توقف کردیم؛ همه محو تماشای افق های بیکران در اوج کوه که آراسته از مه نسبتا غلیظی بود، بودیم که با صدای پر انرژی سرپرست گروه، که ما را برای ادامه ی مسیر تشویق می کرد، جانی دوباره گرفتیم و به سمت مسیر مورد نظر حرکت کردیم بالاخره پس از طی کردن مسیری نچندان سخت در ساعت8:12 دقیقه به غار رسیدیم و پس از استراحتی کوتاه بساط صبحانه ی دلچسب و لذیذی را در کنار دوستان پر انرژی و صمیمانه ی بهاری میل کردیم عطر چای  بوی خوش نان بربری، هر کسی را سرمست می کرد  همچنین انرژی تحلیل رفته مان را باز می گرداند.

بعد از اتمام صبحانه تصمیم به ادامه ی مسیر غار ما را مشتاق تر می کرد بنابراین در ساعت 9:20دقیقه به سمت داخل غار حرکت کردیم، ازسقف غار در همه طرف آب چکیده و گل قشنگ های تماشایی را به وجود آورده بود که حتی تشکیل حیوانات را در روی سنگها می توان مجسم کرد.

پس از بازدید از آثار زیبا و جاودانه آن مکان، برای طی کردن مسیر برگشت در ساعت 11:10دقیقه به سمت پایین کوه حرکت کردیم، زمان همچنان در کنار دوستان خوب و جمع صمیمانه ی بهار به سرعت برق و باد در گذر بود و برگی دیگر از روزهای لذت بخشی را برایمان رقم می زد، این چنین  پس از طی کردن ادامه ی مسیر در ساعت13:11دقیقه به سمت مینی بوس حرکت کردیم، سپس در ساعت 13:35دقیقه بعد از ظهر به شهر تاریخی و سبز کازرون بازگشتیم.

سرپرست: راحله نظریه

کمک سرپرست: نگین حسامی

سرقدم: مهرداد بحرانی

عقبدار: آرش خداپرست

عکاس: مجتبی قاسمی زاده

گزارشگر: آوا طیران

دیده بان: بیژن قنبری

اسامی همنوردان: راحله نظریه، نگین حسامی، آیلین کریمی موحد، آوا طیران، مهرداد بحرانی، شایان امیرعضدی، مجتبی قاسمی زاده، احمدرضا رضازاده، آرش خداپرست، بیژن قنبری

اسامی مهمانان: فرهاد هاشمی، بهاره دهقانی، زهرا دهقانی، سیده منیره رضوی، سیده مانا عربشاهی، فاطمه کرمی، دنا افراسیابی، غزاله محمدی، شراره شریف، سهند جمشیدی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...