صعود نیم روزه به کوه مست

به نام خدا

گزارش صعود نیم روزه به کوه مست

بامداد روز جمعه مورخ 19 آذر ماه  1395 گروه کوهنوردی بهار به مقصد روستای گلستان حرکت کردند؛ این روستا در جنوب کازرون و مختصات جغرافیایی 29 درجه و 35 دقیقه و 51 ثانیه شمالی، و 51 درجه و 36 دقیقه و 28 ثانیه شرقی قرار دارد.

برنامه این هفته گروه، صعود به چشمه کوه مست که پرچم دوم آنجاست، بود. پوشش گیاهی این منطقه مثل کوه اطراف روستای وارک، درختچه های آخرک، بنه، درختان بلوط و خار است.

در ساعت 5:40 صعود را آغاز کردیم. در ابتدا، راه هموار بود که با شیب ظریفی رو به بالا می رفت. در هنگام شفق ما به دامنه کوه و شیب تند و پُر از ریزال و صخره رسیدیم. به علت کم توانی یکی از مهمانان سرعت صعود کم و استراحتهای چند دقیقه ای زیاد بود. در طول نیم ساعت افق به مه نشسته در انبوه ابر غرق، هوا خنک شد و نسیم سردی شروع به وزیدن کرد. بالاخره پس از طی مسافتی به پرچم اول رسیدیم و از دیدن مناظر غرق لذت شدیم.

در ساعت 10 بالاخره به پرچم دوم رسیدیم. صخره عظیمی که همچون کفِ دستی، ما را در بر داشت در خود خمیده و قندیل های سنگی کمر صخره را پوشش داده و با وجودِ چشمه خشک، دیواره مزین به سبزه ها بود.

پس از خوردن صبحانه و ساعتی استراحت و دیدن مناظر و بررسی اطراف، در ساعت 11 در هوای سرد، فرود را آغاز کردیم. بعد از گذشتن از میان صخره و ریزالهای دره آسمان صاف شد و ما به منطقه هموار رسیدیم و پس از کمی استراحت در ساعت 2 بعد از ظهر به روستا رسیدیم و به سمت کازرون حرکت کردیم و برنامه آن روز را به پایان رساندیم.

سرپرست: مهرداد بحرانی

راهنما: شایان امیرعضدی

عکاس و گزارشگر: آیلین کریمی موحد

عقبدار: احمدرضا رضازاده

دیده بان: آوا طیران

اسامی همنوردان: مهرداد بحرانی، شایان امیرعضدی، آیلین کریمی موحد، احمدرضا رضازاده، آوا طیران

همنوردان مهمان : سیده مانا عربشاهی، پگاه سروی، غزاله محمدی، محمدعلی تصدق

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...