صعود به کوه دوان

به نام خدا

گزارش صعود به کوه دوان

در صبحگاه پائیزی روز جمعه 95/07/16 تعدادی از بچه های گروه بهار برنامه ی خود را راس ساعت 6 به سمت دهکده توریستی دوان آغاز نمودند. این دهکده(دوان) یکی از تاریخی ترین دهکده های ایران است که در  9کیلومتری شمال کازرون واقع شده و آب و هوای معتدل و نسبتا خنک دارد و دارای محصولات باغی از جمله انگور،گلابی، انار و انجیر می باشد.

برنامه خود را با نرمش به سرپرستی خانم حسامی آغاز نموده و بعد از آن به صف شدیم تا به سمت قله حرکت کنیم، در ابتدا راه خود را از مسیر پاکوب شده آغاز کردیم و در ادامه به راهی رسیدیم که بسیار زیبا توسط اهالی به حالت سنگ فرش در آمده بود. همچنان که با گام های استوار، فراز و نشیب های کوه را پشت سر می نهادیم قله رخ نمایی می کرد و طبیعت زیبای پشت سرمان زیبا و زیباتر می شد، نور آفتاب پذیراییش را از دقایقی قبل آغاز کرده بود و صورتمان را با دستان ظریفش نوازش می داد، باد هم انگار نمی خواست از این ضیافت عقب بماند و آن را دو چندان می کرد زمان با این همه زیبایی دگر معنا نداشت تا اینکه خود را بالای کوه و فتح قله ی 1968متر سرکوه دوان دیدیم، متاسفانه هر چند بناهای ساخته شده ی دست انسان روحمان را می آزرد و دل طبیعت را به درد می آورد. عقربه ها ساعت 9:30را نشان می دادند، این شکوه را با سفره های رنگارنگمان و خوردن صبحانه به اوج رساندیم و گرفتن عکس های یادگاری از این طبیعت زیبا پایان یافتنی نبود؛ هر چند راحت نبود خداحافظی از این همه زیبایی اما ساعت 11:10کوله بارمان را بستیم و به سمت پائین حرکت کردیم. مسیر برگشت از جاده ی دیگری که ماشین رو بود ادامه دادیم و راس ساعت 13:30 به پایین رسیدیم.

افراد شرکت کننده در این برنامه:

خانمها: نگین حسامی(سرپرست)، مریم ارشدی(گزارشگر)، راحله نظریه، شادی داودی، آیلین کریمی، شراره شریف(مهمان)

آقایان: شایان امیرعضدی(راهنما)، امیر حسین توکلی(کمک سرپرست)، مهرداد بحرانی(عقبدار)، مجتبی قاسمی زاده(عکاس)، امیرنظریه، غلامرضا جویبار، حسین جویبار(مهمان)، مهدی قاسمی زاده(مهمان)، علی قاسمی زاده(مهمان) احمدرضا رضا زاده(مهمان)، فرهاد فرنیان(مهمان)، فرهاد شجاعی (مهمان)

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...