صعود به کوههای اطراف روستای وارک

یا هو

گزارش صعود به کوههای اطراف روستای وارک

روز جمعه مورخ 95/07/02 بر طبق برنامه از پیش تعیین شده، همراه چند تن از اعضای گروه کوهنوردی بهار کازرون به فتح کوههای اطراف روستای وارک واقع در دشت برم  در 40 کیلومتری جاده کازرون- شیراز، پرداختیم. در ساعت4:30 صبح با مینی بوس اعضا را یکی یکی سوار کردیم و عازم جاده شدیم.

بعد از خواندن نماز، در ساعت 5:45 صعود را در کوهپایه آغاز کردیم. هوای دلپذیر و خنک صبحگاهی اعضای گروه را به شوق آورده بود و همه در سکوت به آواز پرندگان و نسیمی که می وزید گوش می دادند.

اگرچه ردپای حضور انسان ها در منطقه دیده می شد اما خالی از سکنه و بستر چشمه و رودخانه خشک بود. فقط چوپان ها و گله هایشان در اطراف پرسه می زدند. در ابتدای راه تخته سنگهای عظیمی وجود داشت ( ما در بعضی مناطق کمی صخره نوردی کردیم! ) اما هر چه که پیش می رفتیم، مسیرِجنگلی هموارتر و سنگها کوچکتر می شد. حتی در میانِ سنگریزه ها ما به سنگهای مرمری برخوردیم که به خاطر باران های اسیدی فرم و شکل خاصی گرفته بود. در ساعت 8:15 در ارتفاع2160 متر، برای خوردن صبحانه و کمی استراحت در یک منطقه ی هموار که در اطرافش درختان بلوط داشت مستقر شدیم. مناظر بسیار دیدنی بود و ما می توانستیم امواج کوه ها را در زیر پای خود ببینیم.

پس از صبحانه و کمی گشت زدن در ساعت 9:34 فرود را آغاز کردیم. برگهای خشک زمین ما را درخود فرو برده بود و تا مدتی طولانی صدای خش خش در گوشمان می نواخت.

در ساعت10:20به کوهپایه رسیدیم و همگی با روحیه ای عالی و سلامت، سوار مینی بوس به طرف کازرون به راه افتادیم و صعودِ آن روز را به پایان رساندیم.

( پوشش گیاهی وارک بیشتر درختان بلوط است که تا دشت برم ادامه دارد. درختان بنه و بوته های بزرگ تمشک هم می توان در اطراف مشاهده نمود.)

مختصات جغرافیایی منطقه :

گزارشکر: ایلین کریمی

عکاس: نگین حسامی

مسئول فنی: مهرداد بحرانی

اسامی همنوردان: ناهید رضاییان پور، راحله نظریه، نگین حسامی، ایلین کریمی، نرگس شناسنده، ستاره داودی، آقای شناسنده، محمد خداپرست، مجتبی قاسمی زاده، مهرداد بحرانی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...