صعود به قله 3011 متری قلات

به نام خالق هستی

گزارش صعود به قله 3011 متری قلات

در روز جمعه 95/05/15 و در یک روز گرم تابستانی اعضای گروه بهار برنامه یک روزه خود را برای صعود به قله قلات آغاز کردند. به همین منظور در ساعت 4:30 صبح با یک مینی بوس بطرف روستای قلات حرکت کردیم و در ساعت 7:20 با آنجا رسیدیم.

قلات واقع در مختصات جغرافیایی 29 درجه و 48 دقیقه شمالی و 59 درجه و 19 دقیقه شرقی که ارتفاع آن 3011 متر و دارای پوشش گیاهی گون می باشد.

بعد از پیاده شدن از مینی بوس کوله پشتی های خود را آماده کردیم و آماده رفتن شدیم. به درخواست سرپرست برنامه خانم راحله نظریه، پشت سر راهنما آقای حسین راست روشن مسیر را آغاز کردیم؛ از روستای قلات که می گذشتیم درختان سرسبز و سر به فلک کشیده و خانه های کاه گلی نظر همه را به خود جلب می کرد و همچنین نسیم خنکی که می وزید. مسیر با شیب زیادی همراه بود اما خنکی هوا و منظره پایین دستمان ما را برای صعود به قله مشتاق تر می کرد. بالاخره ساعت 11:30 به قله اول با ارتفاع 2900 متر رسیدیم و در آنجا استراحت کوتاهی کردیم.

پس از مشورت سرپرست برنامه با اعضای تیم فنی، تصمیم بر این شد که تعدادی از اعضای گروه در ارتفاع 2900 متری توقف کرده و خانم ها: نگین حسامی، شادی داودی و سارادخت آگاه و آقایان: شایان امیرعضدی، امیرحسین توکلی، احسان جعفری، احسان حمیدی برای صعود به قله 3011 متری به راه خود ادامه دهند. ساعت 14:10 راه برگشت را آغاز کردیم و ساعت 17:15 به آبشار اول رسیدیم که آنجا توقف ده دقیقه ای داشتیم و بعد از آن ساعت 17:45 به آبشار دوم رسیدیم که در آنجا استراحت کردیم و ناهار خوردیم و ساعت 18:45 حرکت کردیم و ساعت 9 به پایین رسیدیم.

تقریبا ساعت 9:25 دقیقه بود که سوار مینی بوس شدیم و راهی کازرون شدیم و ساعت 12:10 به کازرون رسیدیم.

سرپرست: راحله نظریه

راهنما: حسین راست روشن

عکاس: مجتبی قاسمی زاده

عقب دار: شایان امیرعضدی

گزارشگر: شیما اکبری

اعضای گروه: ناهید رضائیان پور، لیلا محبی، شادی داودی، شیما اکبری، راحله نظریه، نگین حسامی، سارادخت آگاه، میترا مولائی، شایان امیرعضدی، حسین راست روشن، امیرحسین توکلی، مجتبی قاسمی زاده، احسان جعفری، احسان حمیدی، عرفان قاسمپور، محمدامین محمودی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...