برنامه نیم روزه صعود به چشمه بورنجان

به نام خدا

گزارش برنامه نیم روزه صعود به چشمه بورنجان

روستای بورنجان در فاصله 45 کیلومتری جاده کازرون-شیراز واقع شده و از آب و هوای کوهستانی برخوردار است. زمستان های سرد به همراه برف و باران و تابستان های خنک و دلنشین دارد. در کنار این روستا، روستاهای دیگری مثل دردانه، وارک و پرک قرار دارد که بورنجان به عنوان مرکزیت این روستاها قرار دارد. این روستا جزو بخش کوهمره نودان می باشد. آثار باستانی و سنگ قبرهای قدیمی موجود در این محل نشان قدمت زیاد این روستا می باشد. از جمله این آثار آسیاب آبی موجود در باغستان آن و قلعه موجود در کوه کناری آن به نام محلی مرگ قلعه، درختان کهنسال موجود مثل گردو و لهردک، سرو کلاه رنگی می توان نام برد و همچنین گفتنی است که این روستا در بهار رخت رنگارنگی بر تن کرده و نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند که بسیار دلنشین و آرامش بخش می باشد.

در روز جمعه 95/05/15 در ساعت 4:10 راننده اولین فرد گروه که خانم رضاییان بود را سوار کرده و به ترتیب ساعت های مقرر از قبل تعیین شده همگی سوار شدند و در ساعت 5:45 به مقصد مورد نظر که روستای بورنجان بود رسیدیم. با پیاده شدن از مینی بوس خانم رضاییان که راهنمای گروه بود با سلام و صبح بخیرگفتن و آوردن نام زیبای خداوند صحبت هایی در پیرامون مقررات این روستا کردند و با آرامی و بدون سر و صدا در ساعت 5:55 راهی روستا شدیم و بعد از گذاشتن از خانه های روستاییان به طرف چشمه حرکت کردیم که بین راه استراحت های کوتاهی برای خوردن آب و تنقلات و مواد شیرینی داشتیم. خانم رضاییان اطلاعات لازمی در مورد آب و هوا و نوع درختان آن محل به ما دادند. در مسیر راه ما وارد باغ های انار، گردو، بادام و عناب می شدیم که مناظر بسیار زیبایی و دیدنی بودند. از آن جایی که در انتظار آمدن گروه کوهنوردی دیگری بودیم در مسیر راه هایی که چند شاخه می شد خانم راحله نظریه سرپرست و خانم راضاییان پور که راهنما بودند راه را پیدا می کردند و ما هم با گذاشتن سنگ به روی هم سنگ چینی می کردیم تا آن ها هم بتوانند به ما ملحق شوند و راه را گم نکنند. در مسیر راه به نقطه های بلندی که می رسیدیم توقف های کوتاهی می کردیم و نظاره گر باغ های سر سبزی بودیم که از آن ها عبور کرده بودیم این باغ ها در ارتفاعات بالاتر زیبایی خاصی به این طبیعت بکر داده بودند.

کم کم به آبشار نزدیک می شدیم و صدای شرشر آبشار به گوش می رسید تا اینکه در ساعت 8:15 به سرچشمه رسیدیم و با انداختن زیر انداز در کنار چشمه زیبا منتظر دیگر دوستان بودیم که بعد از چند دقیقه آن ها هم به ما ملحق شدند و درکنار هم صبحانه خوردیم. از آن جایی که تولد حضرت معصومه (ع) و روز دختر که مصادف با همان روز بود خانم فریبا راهرو شیرینی و حلوا بین اعضای هر دو گروه پخش کردند و همچنان تیم پویا هم کیک تولد به مناسب همین مناسبت به همراه داشتند و این کیک را در دل کوه در کنار طبیعت با شور و شادی تقسیم کردند. در ساعت 9:15 خانم نظریه سرپرست گروه اعلام حرکت به سوی روستا دادند و هر دو تیم بهار و پویا به اتفاق یکدیگر به سمت پایین و بدون سر و صدا که موجب ناراحتی اهالی روستا نشود حرکت کردند. در بین راه هم هر دو گروه که توقف کوتاه داشتیم شربت هایی که به همراه داشتیم به یکدیگر تعارف دادیم و به سمت روستا روانه شدیم و در ساعت 11 به روستا رسیدیم و سوار مینی بوس شدیم و از گروه پویا و دوستانمان که در آن گروه بودند خداحافظی کردیم و برنامه نیم روزه ی خوبی را در کنار یکدیگر سپری کردیم.

به امید صعود های مرتفع و برنامه های نیم روزه ی خوب دیگر...

سرپرست: راحله نظریه

راهنما: ناهید رضاییان پور

گزارشگر: فریده راهرو

دیده بان: فریبا راهرو

عکاس:نگین حسامی

اعضای گروه:ناهید رضاییان پور، ستاره داودی، فریبا راهرو، نگین حسامی، لیلا محبی، عفت محبی، فریده راهرو، راحله نظریه و مریم ارشدی.

مهمانان:نرگس شناسنده، محمود شناسنده، محمد سرتیپی، لیلا حسینی، اسما حسینی، زهرا نوروزی.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...