صعود به ارتفاعات چرونیز دشت ارژن

صعود به ابشار چرونیز در تاریخ 95/2/3

در یک صبح دل انگیز بهاری گروه کوهنوردی بهار با شور و هیجان و با انرژی زیاد برنامه نیم روزه خودشان را برای صعود به ابشار چرونیز و چشمه زیبای آن اغاز کردند. به این منظور در ساعت 6 بامداد از کازرون و با ماشینهای شخصی به طرف دشت ارژن حرکت کردیم و در ساعت 7 به آنجا رسیدیم و سپس از یک جاده فرعی نسبتا طولانی و خاکی از بین یک دشت سر سبز و  با طراوت راهمان را به طرف ابشار ادامه دادیم و در ساعت 7:30 به انجا رسیدیم.

ابشار چرونیز یا چرو در دشت ارژن و در ارتفاعات جنوبی رشته کوههای زاگرس در شهرستان شیراز و در 40 کیلومتری جاده ی شیراز به کازرون قرار گرفته است؛ این ابشار در دل کوهی برافراشته و در مختصات جغرافیایی 29 درجه و 39 دقیقه شمالی و 51 درجه و 58 دقیقهشرقی واقع شده است و ارتفاع آن به 80 متر می رسد.

در ساعت 7:30 دقیقه، پیادهدر حاشیه کوه حرکت کردیم تا به یک مسیر مناسب برای صعود برسیم؛ بعد از گذشت نیم ساعت و در ساعت 8 به مکان مناسب و موردنظرمان رسیدم و صعودمان را با سرپرستی غلامرضا جویبار، راهنمایی نگین حسامی، دیده بانی شایان امیرعضدی، عقبداری ساسان پاسبانی و عکاسی مجتبی قاسمی زاده شروع کردیم. بدلیل شیب زیاد این کوه و سنگلاخی بودن آن و مواجه با دیواره های نسبتا بلند مجبور به صخره نوردی می شدیم که همین مساله، صعود را برای ما مشکل می کرد ولی بچه های پر انرژی و پرا نگیزه گروه بهار همچنان به راه خودشان ادامه می دادند. در طول مسیر صدای چهچه پرندگان و منظره زیبایی که در زیر پایمان قرار داشت ما را به تحسین خالق هستی و در واقع نقاش این طبیعت وا می داشت.

در ساعت 8:25 دقیقه با نظر اقای جویبار سرپرست گروه، استراحت کوتاه 5 دقیقه ای داشتیم و بعد از آن دوباره به مسیریمان ادامه دادیم. بالاخره در ساعت 10:15 دقیقه  و پس از دو ساعت کوهنوردی به چشمه رسیدیم. وجود گلهای لاله های واژگون در اطراف چشمه، دل هر بیننده ای  را به وجد می آورد؛ اما نشستن در کنار این چشمه باصفا و صرف صبحانه به نوبه خود مزه ی دیگری داشت. توقف ما در این مکان بیش از یک ساعت ونیم طول کشید و بعد از گرفتن یک عکس دست جمعی در کنار چمشه، در ساعت 12 به دستور سرپرست گروه آمده برگشت شدیم و با روحیه مضاعف از دیدن این همه زیبائی از کوه پائین آمدیم. در طول مسیر برگشت هم با نظر سرپرست گروه استراحت کوتاهی داشتیم و بالاخره در ساعت13:30 به پائین کوه رسیدم. گرفتن یک عکس دست جمعی در زیر این ابشار زیبا پایان بخش برنامه جمعه این هفته ما بود و در ساعت 14به سمت کازرون حرکت کردیم.

با ارزوی موفقیت، سلامتی و شادابی برای تمام اعضای گروه بهار

حسین(مهرداد) بحرانی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...