صعود به کوههای دوان

گزارش و عکس در ادامه مطلب...

به نام خداوند زیباییها

در سحرگاه جمعه 94/12/14 در گرگ و میش هوا که ماه با هلال کوچکی با سوسوی ستارگان در آسمان خودنمایی می کرد، قرار بر این شد که آخرین برنامه گروهی سال 94 به روستای دوان برویم. دوان در دوازده کیلومتری شمال کازرون و در دامنه ی کوهی از رشته کوه های زاگرس قرار دارد. دوان به ماسوله فارس معروف است. ماسوله نامیدن دوان از آن جهت است که این روستا در منطقه کوهستانی واقع شده و زمین های آن در دامنه تپه ها و به صورت پلکانی بنا شده است. در مناطق مرتفع دوان در میان باغها، درختان انجیر، بادام کوهی، ببهروک، کیالک، بلوط یافت می شود.

طبق برنامه ریزی آقای محمودی، سرپرست این برنامه، قرار شد که شروع حرکت ساعت 5 باشد. بعد از اینکه همگی اعضای گروه طبق قرار، سر ایستگاه خود، ایستاده بودند یکی یکی با انرژی فوق العاده ای سوار مینی بوس شدیم و آماده برای رقم زدن یک روز عالی در کنار یکدیگر....

ساعت 6:10 به روستای دوان رسیدیم که بعد از خوش آمدگویی و خیرمقدم مجدد آقای محمودی به بچه ها، این برنامه را به راهنمایی خانم حسامی، ته قدمی آقای پاسبانی، دیده بانی آقای نظریه و عکاسی آقای مجتبی قاسمی زاده شروع کردند.

همگی به خط، پشت سر خانم حسامی شروع به حرکت کردیم. 10 دقیقه بعد به کنار چشمه رسیدیم و سرپرست، گروه را نرمش دادند.

ساعت 6:30 با روحیه عالی حرکت خود را ادامه و در مسیر مالرو حرکت کردیم. ساعت 6:50 به توصیه سرپرست، یه استراحت کوتاه داشتیم و بعد از سبک کردن لباس های گرم، مجدد به راه خود ادامه دادیم. هرچه بیشتر بالا می رفتیم آواز پرنده ها و عطر دلنشین شکوفه های بهاری درخت بادام کوهی که گویی لباس سپید پوشیده اند آدمی را وامیداشت تا به شکرانه این عظمت زیبا، بیشتر و بیشتر شکر خدا را به جا آورد. بودن کرم های نوروزی در مسیر، نوید آمدن بهاری دلنشین را می داد.

ساعت 7:20 با نظر آقای محمودی یه استراحت کوتاه داشتیم و بعد از نوشیدن آب و ... مسیر خود را ادامه دادیم تا اینکه رأس ساعت 8:20 به آب انبار رسیدیم و بعد از مهیا کردن و صرف یک صبحانه عالی و گرفتن عکس های دسته جمعی، ساعت 9:30 به سمت پایین حرکت کردیم.

بالاخره بعد از استراحت هایی که سرپرست برنامه، در طول مسیر دادند، ساعت 11:05 به پای چشمه رسیدیم و با گرفتن عکس خداحافظی و خوردن میوه و شربتی که آقای پاسبانی زحمت کشیده بودند، ساعت 11:40 سوار مینی بوس شدیم و به سمت کازرون حرکت کردیم، این بود آخرین گزارش کوهنوردی سال 1394 .

با آرزوی موفقیت برای همه شما دوستان گروه بهار

اعضای برنامه:

ناهید رضاییان پور، نگین حسامی، لیلا محبی، عفت محبی، راحله نظریه، مجتبی قاسمی زاده، محمد خداپرست، امیر نظریه، ساسان پاسبانی، بهروز رستم نژاد، حسین بحرانی، محمد عندلیبی(مهمان)، فرهاد هاشمی(مهمان)، محمد تقی زاده(مهمان)، فرهاد شجاعی(مهمان)، محمد امین محمودی.

X

1 نظر

Negin  ۱۳۹۴/۱۲/۲۸ - ۰۱:۲۷:۳۴

سلام بر همه شما عزیزان... برنامه عالی و خاطره انگیزی بود، ممنون از گزارش خیلی خوب خانم نظریه، و عکس های زیبای آقای قاسمی زاده... سالی پربار و فوق العاده ای رو برای تک تک اعضای بهار و همه کوهنوردان آرزو می کنم... عیدتون مبارک همیشه بر فراز ❤