صعود به کوههای بهمن یار

گزارش و عکس در ادامه مطلب...

به نام خداوند بخشنده مهربان

گزارش برنامه بهمن یار

مسیر این هفته همیشه بهار، بهاری بود...

آنجایی که صخره های سر به ‌فلک‌ کشیده با اقتدارشان بر ‌چهره آسمان دست می سایند، پرنده هایی که بر بلندای آن ها سرود فصل می خوانند و انعکاس صدایشان بر گیسوی درختان، شکوفه های سپید می نشاند.

گویی که گردون در آستانه بهار رخت نو بر تن کرده است و برای شادمانی این همه زیبایی،  پایکوبی میکند.

سحرگاه جمعه در تاریخ ۹۴/۱۲/۷ بعد از جمع شدن اعضا در منطقه بهمن یار واقع در شمال غربی شهرستان کازرون و با مختصات: عرض جغرافیایی ۲۱درجه شمالی و طول ۵۱ درجه شرقی.

در ابتدای مسیر آقای عرفان قاسم پور، سرپرست برنامه نکاتی را برای اعضا بیان کرده و پس از آن گروه مسیر خود را در ساعت ۶:۲۵ دقیقه با سر قدم آقای ساسان پاسبانی و عقبدار آقای شایان امیرعضدی آغاز نمود.

- مسیر به نسبت ساده بود و شیب چندانی نداشت تا زمان قرار گرفتن در مسیر اصلی که دو طرف پوشیده شده از صخره های بلند بود و درختچه های سپید پوش بادام کوهی در کنار شقایق های سرخ جلوه نمایی می کردند و همه ی ما بیشتر مجذوب طبیعت بکر و چشم نواز آنجا بودیم.

- اولین استراحت در ساعت ۷:۱۵ دقیقه بود و هوای مطبوعی صورت هایمان را نوازش میداد پس لباس هایمان را سبک تر کردیم.

- در ساعت ۷:۵۰ دقیقه که مسیر را تا نیمه پیموده بودیم، به تصمیم سرپرست برای صرف صبحانه به گرد هم جمع شدیم و سفره ها که با شادی افزون بچه ها همراه بود، گشوده شد.

- پس از صبحانه در ساعت ۹:۲۵ دقیقه به قصد بازگشت، حرکت کردیم و در ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه به محل استقرار مینی بوس رسیدیم و ۱۱:۱۰ دقیقه در شهرستان پس از خداحافظی از یکدیگر، برنامه لذت بخش خود را به پایان رساندیم.

گزارشگر: نگین حسامی

سرپرست: عرفان قاسم پور

عکاس: فریده راهرو

راهنما: ساسان پاسبانی

عقبدار: شایان امیرعضدی

اسامی همنوردان برنامه بهمن یار:

عرفان قاسم پور، احسان حمیدی، نگین حسامی، میترا مولایی، شایان امیرعضدی، مجتبی قاسمی زاده، لیلا محبی، عفت محبی، محمد خداپرست، الهام شعبان پور(مهمان)، فریده راهرو، فریبا راهرو(مهمان)، بهروز رستم نژاد، ساسان پاسبانی، امیر نظریه، ، مهرداد بحرانی(مهمان)، ریحانه حسینی نژاد(مهمان)، ناهید روانبد(مهمان)، فرهاد هاشمی(مهمان)، شهره رزمی(مهمان)، فاطمه زارع(مهمان)، علی زارع(مهمان).

تقدیم به کوهنوردان و طبیعت گردان:

این چه رازی است نهان در دل کوهستان ها؟

که همه خستگی اش تازه نماید جان ها

کوله بر دوش گرفتیم و کشیدیم به کوه

زیر برف خفن و چله تابستان ها

حافظ خانه نشین داشت اگر دیوانی

ما سرودیم در این کوه بسی دیوان ها

مردم شهر بگویند به ما: سنگ پرست!