صعود به قله کوه مست

گزارش و عکس در ادامه مطلب...

به نام خدا

گزارش صعود یک روزه به قله کوه مست

بامداد روز جمعه مورخ 16 بهمن ماه 1394 گروه کوهنوردی بهار به مقصد روستای گلستان حرکت کرد. این روستا در جنوب کازرون و مختصات جغرافیایی 29 درجه و 35 دقیقه و 51 ثانیه شمالی، و 51 درجه و 36 دقیقه و 28 ثانیه شرقی قرار دارد. برنامه این هفته گروه، صعود به قله 1932 متری کوه مست بود. پس از رسیدن گروه به روستای گلستان در ساعت 5:35 خانم نگین حسامی که سرپرستی این برنامه را بر عهده داشت به بیان نکاتی برای شروع این برنامه و تعیین وظایف سایر افراد گروه پرداخت. بعد از خواندن نماز صبح و آماده شدن گروه برای صعود، سرانجام در ساعت 5:52 به سمت کوه مست راهی شدیم. خانم مهسا قناعتی به عنوان راهنمای این برنامه در جلوی گروه حرکت می کرد و آقای حسین حمیدی به عنوان عقبدار در آخر گروه کنترل گروه را بر عهده داشتند.

در ابتدای مسیر از تپه ها عبور کرده و ساعت 6:21 به پای کوه رسیدیم. باد ملایمی از سمت جنوب غربی می وزید و هوا هنوز کاملا روشن نشده بود. پس از کمی بالا رفتن، خورشید طلوع کرد و هوا کاملا روشن شده بود. به دستور سرپرست در محلی مناسب، توقفی کوتاه برای استراحت و خوردن آب داشتیم. پس از استراحت به حرکت ادامه داده و ساعت 7:17 به پرچم اول رسیدیم و در آنجا هم استراحتی کوتاه داشتیم. سرانجام در ساعت 8:38 به چشمه که پرچم دوم نیز در آنجا قرار داشت و توقفگاه ما برای استراحت و صرف صبحانه بود، رسیدیم.

بعد از خوردن صبحانه و تازه کردن نفس، سرپرست اسامی افرادی که می توانستند به سمت قله حرکت کنند را خواند. گروه صعود به قله، که متشکل از آقایان عبداله خضری، ساسان پاسبانی، مجتبی قاسمی زاده، آرش خداپرست، محمد مروج و عرفان قاسمپور و خانم ها نگین حسامی، ملیکا قناعتی و ناهید رضاییان پور بود، در ساعت 9:41 به سمت قله مست حرکت کرد. آقای عبداله خضری به عنوان راهنما در جلو و عرفان قاسمپور هم به عنوان عقبدار در آخر گروه حرکت می کردند. برای رسیدن به قله باید کمی در عرض به سمت غرب حرکت میکردیم و در ساعت 10:25 در محل مناسبی برای استراحت کوتاه توقف کردیم و به صعود ادامه دادیم. مسیر دارای شیب تندی بود و پس از دو استراحت کوتاه چند دقیقه ای سرانجام در ساعت 11:41 پس از دو ساعت به قله کوه مست رسیدیم.

پس از توقف و استراحت در قله، ساعت 12:27 به سمت چشمه (پرچم دوم) حرکت کردیم. ساعت 13:12 دقیقه به محل مناسبی برای استراحت رسیدیم. بعد از خوردن آب و تازه کردن نفس به حرکت خود به سمت پایین ادامه داده و ساعت 13:55 به چشمه رسیدیم.

بعد از خوردن ناهار در ساعت 15:40 به همراه بقیه اعضای گروه به سمت پایین حرکت کردیم. در مسیر بازگشت متاسفانه یکی از افراد گروه از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شد و به ناچار همراه عقبدار گروه آقای حسین حمیدی در آخر گروه به آرامی به سمت پایین حرکت می کردند و بقیه افراد به مسیر ادامه دادند. هوا در حال تاریک شدن بود که گروه در ساعت 5:50 دقیقه به روستای گلستان رسید ولی فرد مصدوم به همراه آقای حسین حمیدی و احسان جعفری و عبداله خضری و عرفان قاسمپور که در آخر گروه حرکت میکردند سرانجام ساعت 19:25 به روستا رسیدند. پس انتظاری 15 دقیقه ای برای رسیدن اتوبوس تمام افراد گروه به سمت کازرون حرکت کردند.

گزارشگر: عرفان قاسمپور

سرپرست: نگین حسامی

راهنما: مهسا قناعتی

عقبدار: حسین حمیدی

عکاس: شایان امیرعضدی

دیده بان: محمدامین محمودی

اعضای گروه:احسان جعفری، سارادخت آگاه، ناهید رضاییان پور، مهسا قناعتی، ملیکا قناعتی، نگین حسامی، میترا مولایی، حسین حمیدی، عبداله خضری، شایان امیرعضدی، عرفان قاسمپور، مجتبی قاسمی زاده، عفت محبی، لیلا محبی، فریده راهرو، محمدامین محمودی.

همنوردان مهمان: ساسان پاسبانی، آرش خداپرست، محمد مروج، سیده الهام موسوی، فاطمه سعیدیان، محمد عندلیبی، حسین بحرانی.

2 نظر

عرفان (نا مشخص)  ۱۳۹۴/۱۱/۲۶ - ۰۰:۵۸:۵۱

سلام و خسته نباشید خدمت تمامی همنوردان عزیزم.باز هم یک برنامه خوب و به یاد ماندنی داشتیم در کنار.امیدوارم که همیشه در کنار هم قله های بلند رو فتح کنیم

Melika  ۱۳۹۴/۱۱/۲۷ - ۰۰:۲۸:۵۲

Dorood MerC az gozareshgar va hameye azaye goroh Soode fogholadei bood