صعود به کوه های دردانه

گزارش و عکس در ادامه مطلب...

به نام خداوند یکتا

در تاریخ جمعه 94/11/9، ساعت 6:30 بعد از جمع شدن همنوردان عزیز، به سمت روستای معروف دردانه حرکت کردیم. به دلیل تعداد زیاد افراد گروه، به بردن وسیله نقلیه ی شخصی اقدام کردیم.

با وجود اینکه هوا سرد بود و همنوردان صبح زود از خواب بیدار شده بودند انرژی مثبت و بگو و بخند سر تا سر گروه را فرا گرفته بود.

جمعه سردترین روز هفته بود و دمای هوا به 7- درجه رسیده بود. دردانه روستایی از توابع بخش کوهمره شهرستان کازرون در استان فارس ایران است که در مختصات 16 درجه 49 ساعت 28 دقیقه 26 ثانیه شمالی و 71 درجه 42 ساعت 58 دقیقه 51 ثانیه شرقی در بین جاده کازرون- شیراز قرار دارد.

در ساعت 7:14 شروع به گرم کردن کردیم و 3 دقیقه بعد به سمت قله حرکت کردیم.

در بین راه سرپرست عزیز، خانم مولایی، زمان توقف برای آشامیدن آب تعیین کرد. ساعت 9:08 به جایگاه رسیدیم و به پیروی مهسا قناعتی شروع به نرمش کردیم و بعد از آن به پیشنهاد آقای احسان جعفری به تمرد اعصاب (Relaxation) پرداختیم. در هنگام Relaxation تمام جزئیات طبیعت را حس می کردم. صدای پرندگانی که ساعتها بود صبح تازه ای را شروع کرده بودند و به گفتگو با یکدیگر و طبیعت پرداخته بودند. صدای چشمه ای گوارا که با وجود سرمای هوا و یخ بستگی گل و گیاه اطراف خود، باز هم شتابان به سمت دامنه ی کوه حرکت می کرد؛ گویی برای رساندن آب به گل و گیاه آن منطقه عجله داشت و نمی خواست لحظه ای آن ها را تشنه بگذارد. صدای باد خنکی، پوست کوهنوردان را نوازش می داد و به آنها خوش آمدگویی می کرد.

ساعت 9:30 آماده ی خوردن صبحانه شدیم و سرپرست و راهنمای گروه، خانم مولایی و آقای حمیدی ما را به خوردن نیمرویی دلچسب با سرآشپزی خودشان، دعوت کردند. فضا بسیار صمیمی بود. ساعت 10:40 به سمت دامنه ی کوه در موقعیت پارک وسایل نقلیه حرکت کردیم و در ساعت 12:30 سوار ماشین شدیم و به سمت کازرون حرکت کردیم./

گزارشگر: ملیکا قناعتی

سرپرست: میترا مولایی

راهنما: احسان حمیدی

عقبدار: عرفان قاسمپور

دیده بان: شایان امیرعضدی

عکاس: امیر نظریه

همنوردان برنامه: احسان جعفری، سارادخت آگاه، مهسا قناعتی، ملیکا قناعتی، عرفان قاسمپور، شایان امیرعضدی، احسان حمیدی، میترا مولایی، عبدالخالق خضری، راحله نظریه، امیر نظریه، مجتبی قاسمی زاده، لیلا محبی، عفت محبی، فریده راهرو، غلامرضا جویبار، حسین جویبار، محمد امین محمودی.

همنوردان مهمان: ساسان پاسبانی، بهروز رستم نژاد، آرش خداپرست، فاطمه سعیدیان، علی زارع، فاطمه زارع، محمد مروج، فرهاد فرنیا.

4 نظر

ملیکا  ۱۳۹۴/۱۱/۱۲ - ۱۲:۲۶:۰۹

Hamishe dar kenare ham navardane azizam khosh migzare