گزارش صعود منتخبین گروه بهار (حسین حمیدی.حسین راست روشن) به قله حوض دال

گزارش و عکس از حسین حمیدی در ادامه مطلب . . .

به نام خدا

در تاریخ 28 مرداد 94 ساعت 4صبح مینی بوس گروه دانشگاه خلیج از بوشهر حرکت کرد و ساعت 7 در کازرون سوار مینی بوس شدیم

ساعت8.15 به مکان مناسبی برای صرف صبحانه رسیدیم و سپس به پارک جنت رفتیم و نیم ساعتی را در آنجا سپری کردیم . اطراف خروجی شهر شیراز در یک فضای سبز برای صرف ناهار توقف کردیم و منتظر ماندیم تمام افراد گروه (16نفر) جمع شوند سپس ساعت 2 از شیراز به سمت سی سخت حرکت کردیم . ساعت  6 از سی سخت رد شدیم و به پای کوه و محل صعود رسیدیم . حدود نیم ساعت طول کشید تا آماده صعود شدیم

تعدادی از همنوردان تجربه ی اولشان بود به همین دلیل یا بسیار ضعیف شدند یا ارتفاع زده شدند . شش نفر از اعضای گروه مشکل داشتند و به سختی صعود میکردند . هوا هم تاریک بود و صعود شبانه داشتیم

من و تعدادی از دوستان به ارتفاع زده ها کمک کردیم کوله آنها هم حمل کردیم و کمی ارتفاع کم کردیم و حرکات  مفید برای ارتفاع زدگی انجام دادیم پس از بهبود دوباره به گروه پیوستیم و صعود را همه باهم ادامه دادیم به دلیل سردی بسیار زیاد هوا زمان های توقف کمی داشتیم . با چنین وضعی ساعت یک به پناهگاه دوم رسیدیم و استراحت کردیم و وسایل خود را برای صعود صبح آماده کردیم . شام سبکی خوردیم و ساعت 2 خوابیدیم

ساعت 6 بیدار شدیم صبحانه مختصری خوردیم و ساعت 7 استارت صعود را زدیم

دو تیم شدیم تیم قله و تیم پناهگاهی که همزمان با صعود تیم قله تیم پناهگاه از همان مسیر برگشتند

گروه قله بسیار قوی بود و ساعت 9.30 به قله ی 4360متری حوض دال صعود کردیم . حدود ربع ساعتی قله ماندیم و سرود ملی خواندیم و عکس گرفتیم. سپس از روی مسیر خط راس چندین قله دیگر هم فتح کردیم و از مسیری جدید برگشتیم مسیر ریزال بود و فرود را سریعتر و راحتتر میکرد

در برگشت دو توقف داشتیم هربار به مدت پنج دقیقه و ساعت دو به پایین کوه رسیدیم و آماده حرکت به سمت خانه شدیم و طی گذشت هفت ساعت به کازرون رسیدیم

سرپرست گروه:الهه نسیم افزار

راهنما:هادی قریشی

مسئول فنی: ارسلان جوکار

صعود کنندگان : گروه کوهنوردی دانشگاه خلیج بوشهر و گروه کوهنوردی بهار کازرون به نمایندگی  حسین حمیدی و حسین راست روشن

3 نظر

حسین  ۱۳۹۴/۰۶/۰۹ - ۲۱:۲۷:۳۸

مرسی از گزارش خوب اغای حمیدی

Shima  ۱۳۹۴/۰۶/۱۶ - ۲۱:۰۰:۳۶

تبریک میگم براتون صعود های خوب دیگه ارزو میکنم ..

ناهید   ۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۰۷:۲۵:۵۲

سلام حسین آقا-احسان جان تبریک مجددهمه چیز خوب بود اما عالی نبود شما زحمت کشیدید گزارش دادید اما در این گزارش خبری از موقعییت- مختصات-وضعیت جانوری-پوشش گیاهی-آنتن دهی-فاصله درمانگاهی والی آخر نبود که نبود لطفا تجدید نمائید تشکر