صعود به کوه های تنگ رزنا

گزارش و عکس از عرفان قاسمپور در ادامه مطلب . . .

به نام خدا

گزارش صعود به تنگ رزنا

صبح روز جمعه مورخ 11/02/1394 ساعت 5:25 طبق برنامه ی از پیش تعیین شده به سمت تنگ رزنا در مجاورت روستای کلانی حرکت کردیم.این روستا در 28 کیلومتری شمال شرقی کازرون و همسایگی روستاهای دشت برم و عبدویی در مختصات 29 درجه و 35 دقیقه و 29 ثانیه شمالی و 51 درجه و 52 دقیقه و 22 ثانیه شرقی قرار دارد.

ساعت 6:10 به روستا رسیدیم و بعد از پیاده شدن از مینی بوس و آماده شدن و شنیدن صحبت های آقای جعفری سرپرست گروه به سمت کوه حرکت کردیم.هوا تازه زوشن شده بود.هنگام حرکت ساعت 6:18 بود.طبق گفته ی سرپرست، احسان حمیدی به عنوان سرقدم انتخاب شد و جلوتر از همه حرکت کرد و بقیه افراد پشت سر او حرکت کردند.آقای خضری هم به عنوان آخرین نفر حرکت کرد.

بعد از عبور از کوچه های روستا به یه سرو بزرگ رسیدیم که به سرو کلانی مشهور بود.این سرو بعد از سرو ابرکوه دومین سرو کهن سال ایران محسوب می شود.افراد محلی معتقدند که این سرو حدود 500 سال قدمت دارد.بعد از کمی پیاده روی و رسیدن به دامنه کوه در مسیر قرار گرفتیم.در ابتدای مسیر یک زمین فوتبال خاکی وجود داشت که در آنجا به نرمش صبحگاهی پرداختیم.بعد از حدود 10 دقیقه به حرکت ادامه دادیم.از مسیر پر پیچ و خم بین درختان انبوه و بوته ها گذشتیم و پس از کمی بالا رفتن در مسیر دره در محلی برای استراحت توقف کردیم.ساعت 7:03 بود و هوا کمی گرم به نظر می رسید برای آن ساعت ار روز.بعد از تجدید انرژی باز به حرکت خود در مسیر ادامه دادیم.کمی جلوتر به غاری رسیدیم که دهانه ای شبیه به قلب داشت و بسیار جالب و دیدنی بود.در طول مسیر بین درختان فراوانی چون بادام کوهی،انار،انجیر و بلوط و زالزالک و بوته های بنه و... گدشتیم.به علب شیب نسبتا زیاد مسیر و خستگی ناشی از آن ساعت 7:30 در محل مناسبی برای استراحت توقف کردیم و بعد از حدود 10 دقیقه راه افتادیم.

سرانجام ساعت 8:10 پس از حدود 2 ساعت کوهپیمایی به چشمه که مقصد اصلی ما بود رسیدیم.آب این چشمه توسط لوله هایی که در مسیر وجود داشت به پایین هدایت می شد.پس از رسیدن دوباره نرمش کوتاهی انجام دادیم و در آخر هم به انجام مدیتیشن پرداختیم که در آن فضا و سکوت کوهستان واقعا بی نظیر بود. کم کم برای خوردن صبحانه آماده شدیم و آتش روشن کردیم و....

پس از خوردن صبحانه و استراحت آماده برگشتن به سمت پایین شدیم و بعد از گرفتن عکس دسته جعمی حرکت کردیم.ساعت 10:15 بود.خورشید کاملا بالا آمده و هوا گرم بود و آفتاب تندی داشت.باز هم احسان به عنوان سرقدم جلو حرکت می کرد و در مسیر برگشت به جز یکی دو مورد توقف کوتاه یک دقیقه ای برای عکس گرفتن توقفی نداشتیم تا زمان رسیدن به یک درخت بزرگ در پایین مسیر که سایه ی بزرگ و خنکی داشت.در آنجا برای استراحت و خوردن میوه و تنقلات دیگر نشستیم و پس از جذب انرژی حدود ساعت 11:40 به حرکت ادامه دادیم.ساعت 12 به روستای کلانی رسیدیم و بعد از سوار شدن به مینی بوس به سمت کازرون برگشتیم و ساعت 12:35 دقیقه به مقصد رسیدیم.کرایه رفت و برگشت این مسیر برای هر نفر 5000 تومان شد.

این بود گزارشی کوتاه از برنامه ی نیم روزه در تنگ رزنا که منجر به روزی پر نشاط و خاطره انگیز شد.

اسامی افراد شرکت کننده:

احسان جعفری،عبداله خضری،آرش تقی پور،احسان حمیدی،حسین راست روشن،عرفان قاسمپور

ناهید رضاییان پور،سارا دخت آگاه،راحله نظریه،حمیده مهرزاده،فاطمه رجبی،مرضیه خسروانی،راضیه جعفری،لیلا بستانپور،سولماز حسامی،لاله حامدی

گزارش از  : عرفان قاسمپور

شما می توانید ایمیل خود را در بخش نظردهی بنویسید تا تصاویر کامل مربوط به این صعود برای شما ارسال شود.

(اطلاعات شما نزد نویسنده سایت محفوظ خواهد بود)

3 نظر

کوروش آگاه  ۱۳۹۴/۰۵/۲۴ - ۲۱:۲۶:۱۸

با تشکر از آقای عرفان قاسم پور به خاطر عکس ها وگزارش بسیار خوبشون. از اعضای گروه خواهشمندم گزارش ها و عکس های صعود ها رو از طریق CD یا فلش به مدیر سایت تحویل دهند.

احسان حمیدی (نا مشخص)  ۱۳۹۴/۰۶/۰۴ - ۱۶:۳۱:۲۸

از همه تشکر میکنم گزارش عالی بود . یادش بخیر ...